duminică, 10 august 2008

C'est pas ma faute

Inevitabilul s-a produs! Cum sa postez ceva undeva fara sa aduc vorba de Alizée? Si de ce sa nu scriu cand imi doresc ca din ce in ce mai multi sa isi aminteasca de ea sau macar afle cine e?

Sa incep cu inceputul meu. In 2000, cred ca prin iunie, aveam de facut teme la mate. Tin minte si materia, pentru ca e materia mea preferata :D Si scriam cu tvul dat pe muzica. Cum scriam eu, am auzit o melodie care mi-a captat imediat atentia. Am ridicat ochii din caiet si am vazut o fata si o fetita alergand printr-un imens lan de grau. Doar asta am tinut minte mult timp de-atunci. Nu stiam cine canta, cum arata cantareata. Tineam minte doar "C'est pas ma faute", linia melodica si "Lo Li Ta". Cam asa seintampla cu Alizée... ramai fascinat de melodii si de vocea ei inconfundabila, chiar daca nu vezi cine canta. Am asteptat mult timp sa revad clipul la tv. Si cam asa s-au derulat urmatorii 3 ani. Cate un clip la tv, cate un articol minuscul intr-o revista de pela noi. Nu aveam inca net ca sa aflu tot ce se putea, dar ma duceam din cand in cand la sala cu cate o discheta de-mi copiam poze si mai citeam cate ceva despre ea.

In 2003 a inceput si la noi nebunia cu reteaua. Si era fascinant sa vezi ca poti umbla in fisierele celorlalti :D Asa ma gasit la un vecin melodia mea... "Moi...Lolita". O bucurie imensa era in sufletul meu atunci! Nu mai trebuie sa spun de cate ori am ascultat-o, pentru ca e evident. Dupa cateva luni ne-am bagat net acasa. Datorita unei fane din Franta care i-a dedicat un sit, am recuperat cei trei ani si asa am aflat cine este Alizée. Ceea ce o sa va spun si voua.
S-a nascut in august 84 in Ajaccio, Corsica, o insula ce tine de Franta. A luat de mica lectii de dans, de actorie si de canto, pentru a-si invinge timiditatea. In 99 s-a inscris cu un grup de prietene la o emisiune numita Grain de Stars, cnd a auzit ca vor fi in oraselul ei pentru selectii. Nu a reusit la dans cu toate fetele, dar a fost selectata pentru cantat. La emisiune a iesit invingatoare si, cateva luni mai tarziu, le-a trimis caseta cu inregistrarea unor compozitori ce cautau o solista pentru a le interpreta melodia ce avea sa devina un hit: "Moi...Lolita". In scurt timp, fenomenul Alizée a luat nastere. i s-a pus eticheta de "lolita", desi nu avea nimic dea face cu versurile. Piesa era facuta dinainte sa sestie cine o va canta, plus ca e o adaptare dupa romanul lui Nabokov. A scos 2 albume in 2000 si 2003, iar succesul a facut-o sa plece in turneul live in toata Franta (2003 - 2004), plus multe tari precum: Japonia, Taiwan, Spania, Italia, Germania etc. In 2003 l-a cunoscut pe Jeremy Chatelain, un fost participant la Star Academy. S-au placut si s-au luat numai dupa cateva luni, adica in noiembrie 2003, la Las Vegas. Chiar in plin turneu. De aceea, pe dvdul cu concertul live apare cu si fara verigheta, fiind imagini din toate locatiile in care a fost. Desi trebuia sa scoata un al 8-lea single in 2004, dupa incheierea turneului, Alizée a decis sa se retraga pentru a se ocupa de familia ei. Ramasese insarcinata. A nascut in 2005, aprilie, la doar 20 de ani, o superba fetita pe numele de Anny-Lee. In aceeasi perioada, a decis sa renunte la colaborarea cu Mylene, cea care o lansase, din diverse motive. Unul se presupune ca ar fi acela ca Alizée nu mai dorea sa expuna o imagine de lolita, cu fuste scurte pe scena, cand ea acasa avea un sot si mai astepta si un copil.
Asa ca, dupa nasterea fetitei, sotul ei s-a dedicat 100% realizarii unui album pentru ea. Si-a ales oamenii cu care avea sa lucreze, le-a povestit ce doreste si au inceput lucrul la noul material. In primul an, s-a ocupat mai mult de fetita, dar in 2006 a inceput serios sa inregistreze. Asa a iesit pe piata in 2007, septembrie, cu un nou single, "Mademoiselle Juliette". Iar asta dupa un necaz, cand cineva din stafful ei a publicat pe net varianta neterminata a celui care trebuia sa devina primul single, "Fifty Sixty". Asa a decis sa schimbe piesa pe ultima suta de metri. In decembrie si-a lansat si albumul, numit "Psychedelices", pe coperta caruia apar 2 Alizée, reprezentand copilul si femeia din ea. Momentan se afla la al doilea single (chiar "Fifty Sixty"), care s-a bucurat de 3 clipuri. A fost plecata in turneu in Rusia si Mexic, unde a facut furori. In octombrie, pe 23, va avea loc marele concert din "Psychedelices Tour" in Paris.

Ma bucur ca a revenit, pentru ca, in 2003 cand am avut eu net si puteam sa aflu tot despre ea, decisese sa se retraga. Asa ca n-am stiut niciodata cum e sa fii fan in timpul in care ea canta, sa stii cum e sa vezi ca se anunta o emisiune si sa o vezi la tv. Tot ce vedeam erau inregistrarile puse de fani pe net. Erau noi pentru mine, dar vroiam ceva live. N-am incetat sa sper cava reveni n muzica si am avut dreptate. Dimineata in care s-a relansat la "Le 6/9" a fost... wow! Nici nu m-am dus la facultate ca sa nu ratez lansarea ei. Dar a meritat! Astept cu nerabdare noul single (sper sa fie "Lilly Town"), concertul din octombrie si tot ce are legatura cu ea.

Ca fana din Romania, unde nu e asa populara si nu apare nimic cu si despre ea, nu am mare lucru. Insa, am reusit sa-mi achizitionez datorita netului si celorlalti fani ai ei cele 3 albume (ultimul face parte din editia limitata si e si cu autograf datorita cuiva care a intalnit-o in Paris), reviste, postere, un Maxi CD "J'en ai marre" versiunea internationala (datorita fratelui meu), cartea cu biografia ei (Instant Mag2) + sute de poze (in calculator, pe sifonier si inramate). Sper sa se mareasca colectia...
Siteul meu dedicat ei: www.freewebs.com/alizee-ro

Niciun comentariu: